Kære alle medlemmer af Gilleleje Golfklubs Dameklub. Dette er en ny side på hjemmesiden for klubben.
Den er oprettet for at give klubbens Bestyrelsen deres eget forum til direkte meddelelser til medlemmerne. Det kan være beslutninger, der er truffet på Bestyrelsesmøder eller andre former for information, som det er vigtigt at vi alle kan holde fokus på. En sådan kan være beslutning om handicap grænser for A og B rækkerne.
Bestyrelsen holder møde hver måned - ofte den sidste tirsdag i hver måned - så check hjemmesiden i dagene efter bestyrelsesmøderne.
Informationer, der har direkte med afvikling af turneringer at gøre vil blive sat under seneste nyt evt. ved henvisning til denne side.
Bestyrelsens svar vedr årsag til aflysning af Åben Damedag 2020 (13. august 2020):
På bestyrelsesmødet d. 4. august talte vi om årsagen til aflysningen af Åben Damedag 2020. Bestyrelsen har modtaget flere spørgsmål om hvorfor arrangementet blev aflyst.
På tidspunktert for aflysningen var der kun godt 20 tilmeldte deltagere og da der skal være 60 deltagere for at få arrangementet til at løbe rundt valgte bestyrelsen at aflyse det. Og hvorfor var der så så få tilmeldte?? Årsagerne kan være mange, Det kan skyldes Corona?? Markedsføringen? og prisen. I Asserbo og Fredensborg kostede deltagelse i deres Damedag kun kr 300 - incl frokost, men vi i Gilleleje skal have 450 kr, da vi ikke fik reduktion afgreen fee hos klubben.
Nyt fra Bestyrelsen vedr Elektronisk score indtastning:
Fra: "anette@hjorths.com" <noreply@golfbox.dk>
Dato: 12. juli 2020 kl. 10.32.39 CEST
Til: hskelgaard@gmail.com
Emne: Elektronisk indtastning af scores
Dameklubben indfører elektronisk indtastning af scores fra 14. 07 2020. Du modtager, som deltager, et link via SMS, der giver dig mulighed for at afprøve elektronisk indtastnig. Du skal fortsat aflevere scorekort som tidligere. Dette er en indkøringsfase, hvor vi hjælper hinanden med at løse eventuelle problemer. Se instruktion: https://bit.ly/3ekR2Yg
PS: Mange medlemmer kender systemet fra turneinger i Seniorklubben.
God fornøjelse.
Dameklubben
Beslutninger fra Bestyrelsen på møde 7. juli 2020
Åben Damedag 4. august
Åben Damedag gennemførers, hvis vi får mindst 60 deltagere. Det er problematisk, at green-fee ikke kan tilbydes til under 325. kr. Der er styr på præmierne, og der vil blive reklameret for turneringen med små flyers i green-fee poserne.
Det er vigtigt at alle promoverer turneringen overfor kvindelige venner og bekendte.
Besøg udefra til turneringer
Lisbeth (Indlægsspecialisten) kommer på besøg 18. august og Vicky fra HobNob Copenhagen kommer d. 22. september
Nyt fra Bestyrelsen Juni 2020
Tilmelding og afvikling af turneringer
Tilmelding til ALLE turneringer skal ske på GolfBoks senest lørdag 12. Vi har tider fra 8.32 til 10.16. Der udsendes startliste og alle bedes møde 20 min før tildelt starttid i starterhuset. Medbring eget scorekort.
Vi spiller i 2 rækker efter handicap. A-række til og med 27 slag. B-række fra 28 slag.
Vi spiller både 9 og 18 huller – skal specificeres ved tilmeldingen i GolfBoks
For en sikkerheds skyld fortsætter vi med at føre egne scorekort og anføre markørens scorer og afleverer scorekort i den lille grønne kasse efter hver runde. Anette har påtaget sig at håndtere og indtaste. Vi bruger scorekort af papir som sædvanlig.
Præmieoverrækkelse
Præmieoverrækkelse til 9 huls spillere afgøres pr måned og finder sted første turnering i måneden efter med mindre der et arrangement med gæster – markers i kalenderen på hjemmesiden. Præmiemodtagerne får besked inden og skal være tilstede for at modtage præmien .
Præmieoverrækkelse til 18 huls spillere finder sted efter hver turnering. Er præmietageren ikke tilstede blever præmien anvendt som klappepræmie
Matchen mod Kæøbenhavn 2020
Matchen mod København 30.06 er aflyst – i stedet spiller vi stableford hjemme
Åben Damedag 2020
Vi ved endnu ikke om vi arrangerer Åben Damedag 04. August – hvis ikke spiller vi stableford - information udmeldes i god tid inden
Nyt fra Bestyrelsen april 2020
Dameklubben følger Bestyrelsen for Golfklubben og mundighedernes beslutninger. Dameklubben aktiviteter der sat i bero indtl videre.
Nyt fra Bestyrelsen februar 2020
Vedr 9 huls spillere,
Præmier til 9 huls spillere bliver tildelt efter de bedste resultater indenfor en kalendermåned. Første turneringsdag i den nye måned er der præmieoverrækkelse. De spillere, der har fået præmier får besked inden. Præmier for juli måned bliver dog først overrakt på 2. spilledag (11. august) og for august måned også 2. spilledag (08. september). Det vil altid fremgå af kalenderen i højre side.
Hvis der i år bliver flere 9 huls spillere ændrer vi præmieoverrækkelse til at finde sted hver gang - I hører nærmere.
Nyt fra Bestyrelsen januar 2020
I 2020 bliver der ingen bustur - I stedet arrangeres en udeturnering - det fremgår af programmet for 2020
Nyt fra Bestyrelsens møde 4. juni 2019
Mød bare op:
Vi evaluerede forløbet. Der er plusser og minusser. Det negative ved ” mød bare op ” er problemer med deltagere, der kommer for sent. Vi vil forsøge at indskærpe, at sidste mødetid er klokken 09.30. Der vil i højsæsonen kunne være deltagere, der ikke kommer ud, hvis vi er for mange spillere til de tider vi har. Kommer der mange spillere må vi lave 4 spillere pr bold og det kan jo være for sent, hvis I ikke er der senest 9.30. Men kom endelig så tidligt som muligt.
Det er også vigtigt at starteren kan komme ud i sidste bold. Vi har besluttet, at vi fortsætter med "mød bare op", da det er et stort arbejde, at lave startlister.
Præmieuddeling
Vi har besluttet, for 18 huls spillere, at gå tilbage til præmieuddeling hver uge. Vi er alle enige om, at der er flere fordele ved dette. Det er vores oplevelse, at der er generel stemning for ugentlige uddelinger. Det bliver upersonligt og mindre socialt, at uddele præmier en gang om måneden. Winnie vil formentlig også være tilfreds med beslutningen. Winnie vil blive inviterer til deltagelse i vores Face-book gruppe, så hun har mulighed for at skrive på Face-book.
For 9 huls spillere fortsætter vi med de månedlige præmieoverrækkelser - normalt første tirsdag i hver måned som markeret i kalenderen.
Husk - der er en 1. præmie for 7 spillere - samt en anden præmie ved 14 spillere og så ennu en præmie ved mindst 21 spillere. Det gælder både for 9 og 18 huls spillere.
Nyt fra Bestyrelsens møde 30. April 2019
“Mød bare op” turneringer
Det er vigtigt at alle er klar over at man SKAL møde op ved Starterhuset.
Månedlig præmieuddeling
Det er nævnt at det er dårligt for Winnnie, og at det skader det sociale liv. Vi evaulerer hvordan det fungerer efter præmieuddelingen 4. Juni.
Busturen
Der skal sendes en reminder ud vedr Busturen – dels via FaceBook og dels ved mail.
Nyt fra Bestyrelsens møde 25. Marts 2019
De ugentlige turneringer afvikles efter nye regler:
Der er to startere hver uge - den ene starter i første bold og den anden i sidste bold. Starteren i sidste bold henter scorekort i den grønne kassei Pejsestuen. Tælles op, sorters og dagens result skrives i den Sorte bog og sendes til Vibeke (mail), der opdaterer hjemmesiden.
Ved tællende turneringer registreres scorekortene .
Der uddeles præmier efter følgende regler:
Mindst 7 deltagere: 1. Præmie
Mindst 14 deltagere: 1. Og 2. Præmie
Mindst 21 deltagere: 1. 2. Og 3. Præmie
Ved ens point afgøres det hvem, der vinder efter den matematiske model
Oplysning til medlemmer vedr nye regler
Følgende skal sættes op på hjemmesiden
Kære Medlemmer
Hjemmeside kontra FaceBook
Alle faktuelle oplysninger fremgår af hjemmesiden, FaceBook er til intern dialog, udveksling af billeder etc mellem medlemmer og til reminders fra bestyrelsen.
Sponsorer
Når der er sponsorer til en match, vil vi sikre at det oplyses til deltagerne og at sponsor ved hvilke dage de sponsorerer og at de er velkommen til at møde op ved præmieoverrækkelsen.
.
Turneringsplanen for 2021 er nu udarbejdet. Se den HER
Tilmelding SKAL foretages på GolfBoks senest lørdag kl. 10. Der er reserveret tid til os hver tirsdag med første start kl. 8.32. Der udsendes startliste og I bedes møde ved starterhuset senest 09.30 og senest 20 min før jeres tildelte tid medbringende scorekort og udstyr.
Vi spiller 9 eller 18 huller efter eget valg, ved tilmeldingen markere I om I vil spille 9 eller 18 huller.
Scorekort skal ALTID medbringes.
Kære Medlemmer:
APRIL
06 Stableford - alle spiller 9 huller
Bestyrelsen byder på en velkomstdrink
13 Stableford
20 9 huller - invitation af nygolfere
27 Pink Ball
Maj
04 Stableford - alle spiller 9 huller
derefter regler ved Karsten Duus
11 Slagspil A rk/Stableford B rk
18 Stableford
25 Stableford med Hidden Hole